091124

jag ligger och kikar på nyheterna på tv4. där visar de ett reportage från en bondgård med grisar som behandlats väldigt illa. det är rätt hemska och grova bilder som visas. i reportaget nämns även swedish meat och scan.

detta betyder att en del människor kommer tveka inför att köpa julskinkor från märket scan i jul. men det är ju betydligt bättre att köpa skinkorna därifrån, istället för att dessa skinkor ska slängas. då har inte djuren dött förgäves. fast samtidigt som man köper dessa skinkor, visar man indirekt att man tycker att det är okej det dom gör mot djuren.

jag har för mig att det förra året blev en liknande skandal för scan. lagomt till jul avslöjas deras hemska rutiner.

med så mycket mat som slängs varje dag, både hemma och i butiker, kan jag tycka att det är okej att köpa skinkorna. jag vill inte att djuren ska ha dött förgäves.

hur skulle du göra?









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?