090625

jag var med mamma och handlade lite, kikade lite lätt på tidningsutbudet och fastnade för en sak - i tidningen amelia får man med filmen juno.
jippie, tänkte jag. den har jag velat se länge men inte fått tummen ur. fingrar lite lätt på tidningen och inser att åldersgruppen för den tidningen är cirka 40+.
bredvid mig står en yngre tjej och kikar lite lätt på samma tidning. hon säger till sin mamma som står bredvid att den här filmen önskade hon sig då hon fyllde år, men fick den inte, kan inte hon få den nu?

en tanke slog mig och jag letade åt min mamma. tittade på henne med min bästa imitation av hundvalp jag kunde åstadkomma och frågade om inte hon skulle köpa amelia. nja, tyckte som hon, vad är det i den då?
förklarade att det var en film där som jag ville ha, fortfarande med ögon som en hundvalp. mamma skrattar och stoppar ner tidningen i vagnen.

så snäll är min mamma, som låter hennes 22-åriga dotter slippa skämmas över att köpa en tidning med råd gjorda för kvinnor med början till rynkig hud,  fylld med tips på att inte gå in i väggen och lite enkla råd inför sommarens familjegräl.
istället köper hon den, min mamma som inte har en tillstymmelse till rynka eller problem med familjegräl.

jag har världens snällaste mamma.




Johanna, på tisdagkväll är jag hemma! Wiooo! :) ses snaaaart!


Mamma

Tack för den fina komplimangen, den värmde ett svagt modershjärta!


Mamma

Tack för komplimangen, den värmde ett svagt modershjärta!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?